Het Coronoa virus en uw vakantie

Kan mijn vakantie doorgaan?

Alle boekingen voor een vakantiehuisje kunnen gewoon doorgaan, tenzij het huisje in een gebied ligt dat een reisverbod heeft gekregen. Controleer bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken het reisadvies voor uw bestemming.

Krijg ik mijn geld terug?

 

Wanneer u door overheidswege (verbod op betreden van vakantiehuisje) of door opgelopen corona-ziekte niet op vakantie kunt gaan, kunt u gebruik maken van de corona voucher. Deze voucher dekt de gehele reissom, voorwaarde is dat deze binnen 1 jaar na uitgifte wordt ingewisseld en uw vakantie plaatsvindt tot 31 mei 2020. Wanneer u hierop een beroep wilt doen, stuur dan een e-mail met uw boekingsnummer naar info@hoiveluwe.nl met de nieuwe vakantiedatum. Wilt u uw boeking toch annuleren en voldoet u niet aan de bovengenoemde voorwaarden? Dan zijn onze algemene annuleringsvoorwaarden van toepassing. Deze kunt u vinden bij uw huurovereenkomst. 

Hoe kan ik mijn boeking verplaatsen?

De mogelijkheden voor het verplaatsen van een boeking kunt u bespreken met de verhuurder van het door u geboekte huisje. U vindt de contactgegevens van de verhuurder op de huurovereenkomst.  Is de verhuurder akkoord met het verplaatsen van de boeking? Dan ontvangen wij graag een mail met de goedkeuring vanuit de verhuurder en de nieuwe data, zodat wij de boeking om kunnen zetten. U kunt mailen naar info@hoiveluwe.nl.

Ik wil mijn boeking verplaatsen maar heb nog geen nieuwe datum

Wanneer u uw boeking wilt verplaatsen naar een latere periode hebben wij de nieuwe data nodig. Zonder dat er een nieuwe periode bekend is waar de boeking naartoe verplaatst kan worden kunnen wij een boeking niet verplaatsen. U kunt dan het beste eerst in overleg met de verhuurder een nieuwe periode afspreken. Wanneer dit bekend is mag de verhuurder ons een mail sturen met daarin de boekingscode en de nieuwe data. Wij zullen de boeking dan omzetten naar de nieuwe periode en u hiervan een bevestiging sturen.

Wat als de verhuurder niet akkoord gaat met het verplaatsen van mijn boeking?

Wilt u uw boeking verplaatsen maar geeft de verhuurder van het vakantiehuisje aan dat dit niet mogelijk is? Dan moet de boeking helaas geannuleerd worden. Wij verwijzen u naar onze standaard annuleringsvoorwaarden, ook tijdens de huidige crisissituatie. Het is raadzaam om na te gaan of u een annuleringsverzekering of een doorlopende reisverzekering heeft afgesloten. Neemt u in dit geval dan contact op met de verzekeraar.

Kan ik mijn restbetaling uitstellen?

De betalingen kunnen wij helaas niet van datum verschuiven, waardoor deze op de originele datum voldaan moeten worden.

Heeft u toch nog vragen of zijn er onduidelijkheden, dan kunt u het beste per mail contact met ons opnemen. Vermeldt dan uw boekingsnummer HOI >>> in uw onderwerp. U kunt mailen naar info@hoiveluwe.nl

We hopen dat u boven alles in goede gezondheid blijft en binnenkort weer kan genieten van elkaar en van onze mooie bosrijke Veluwe!